گیزدٍ ارسؽیبثی ّبی فَرت گزفتِ اس اخزای تکبلیف ًیش ثِ ثْجَد یبدگیزی ٍ خزیبى تذریظ ) طزاحی تکبلیف ٍفؼبلیت ّبی کبهل تز ٍ دلیک تز ( کوک 
هی کٌذ.
تکبلیف درعی اگز ثِ خَثی طزاحی ٍ اخزا ؽًَذ ، هی تَاًٌذ هَخت ثْجَد ٍ تَعؼِ هْبرت ّبی داًؼ آهَساى ؽًَذٍ ّن م ًجؼی ثزای ارسؽیبثی اس 
پیؾزفت داًؼ آهَساى ثبؽٌذ.
اهزٍسُ در ثیی هؼلوبى تکبلیف درعی ثِ ٍیضُ تکبلیف چبلؾی ، کبرثزد گغتزدُ ای یبفتِ اعت . تکبلیف چبلؾی ، تکبلیفی ّغتٌذ کِ داًؼ آهَساى را ثب 
هغبئل ٍالؼی ٍ هَخَد در هحیط سًذگی درگیز هی کٌذ. ایی تکبلیف ، ثِ عجت هلوَط ثَدى ثزای داًؼ آهَساى خذاثیت ثیؾتزی دارد.
تکبلیف درعی تٌَع سیبدی دارًذ ٍ ّز هؼلن هی تَاًذ ثز اعبط ًیبسّبی ٍیضُ ی ّز داًؼ آهَس ٍ هحتَای درط ٍاًتظبرات آهَسؽی ، تکبلیف اثتکبری 
طزاحی کٌذ.ثزای تکبلیف طجمِ ثٌذی ّبی هختلفی ٍخَد دارد . در ایی هدوَػِ ثز اعبط ّذف ثزًبهِ ، ثِ طجمِ ثٌذی سیز تبکیذ هی گزدد.
طبقه بندی تکالیف درسی از نظر محتوا 
1 -تکبلیف توزیٌی: ایی ًَع تکبلیف هْبرتْب ٍ داًؾْبی کغت ؽذُ را تمَیت هی کٌذ . اکثز تکبلیف توزیٌی ، غیز تخیلی ، غیز خالق ٍ تکزاری ّغتٌذ .
هؤثزتزیی ًَع تکلیف توزیٌی ، تکبلیفی ّغتٌذ کِ در آًْب اس ؽبگزد خَاعتِ ؽَد آهَختِ ّبی خذیذ را ثب رٍػ ؽخقی ثِ طَر هغتمین ثِ کبر ثجزًذ . هثالً 
داًؼ آهَسی کِ اًَاع گیبّبى گلذار ، ثذٍى گل ، داًِ دار ٍ ثذٍى داًِ را ؽٌبختِ اعت ثِ ػٌَاى تکلیف تؼذادی اس گیبّبى هحیط اطزاف خَ د را ؽٌبعبیی 
کزدُ ٍ در ایی طجمِ ثٌذی ار دّذ.
2 -تکبلیف آهبدُ عبسی: ایی ًَع تکبلیف خْت آهبدُ عبسی ؽبگزداى ثزای رٍسّبی ثؼذ ثِ کبر هی رٍد ٍ هؼوَالً ثِ فَرت هطبلؼِ کتت درعی ، هطبلؼِ 
خبرج اس کتبة درعی ، خوغ آٍری اطالػبت ٍ هَاد لجل اس کٌفزاًظ ارائِ هی ؽَد . ّذف اس ارائِ ایی ًَع تکلیف ٍارد کزدى داًؼ آهَساى ثِ کغت سهیٌِ


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها